wedding ticker

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

advertisement

Thursday, October 18, 2012

check up & buku pink


huhu dh minggu ke 19 baru ada mood nk catat kat cni pengalaman check up.to date dh 3kali aku p check up kt kk telok datok.first check up ok tak de masalah.aku mula buat buku pink ni minggu ke12 dh.agak lewat jgk la.mcm2 dgr cite dr kwn2 kalo buke buku pink lmbat2 t kene bebel ngn nurse.nsib baik aku xkene.cuma lame tnggu.normal la kot.nurse tnya itu ini denggg..next month check up nurse suruh aku buat test air gula..awal kn? dlm kes aku ni kene minum awal sbb arwah mak aku ada kencing manis so tkut2 aku mewarisi.

masa check up ke2 ni dh masuk minggu ke17..sblm nk minum air gula ni mlm seblm tu kite kene puasa dr 10mlm smpai la selesai test tu.aku biasa la suka dgr cite2 org.yg pasti minum air gula ni plg dibenci preggy.tp nk buek cmno nk tak nk kene jgk.so aku dgn redha nya minum lah..nk termuntah den.nurse ckp kalo muntah kene minum blk so bertahan la..nk minum air msak pn nurse tak kasi..tp masa nk wat ujian air kencing kt lab tu aku curi2 gak minum air mineral seteguk wat basuh tgk yg manis gile tu.mane tahan beb.naik pening aku.telan air liur pn rase manis.sape la yg buat test mgtt tu cmtu tak ada cara lain ke.kesian kami dh la puasa tiba2 nk kene teguk air gula yg manis pekat melikat tu.dup dap dada aku takut sangkut test ni.tp resultnye kene tnggu dlm seminggu dua lg..tp yg mendukacitakn check up kali ke2 ni bp aku agak tnggi..130/80..xtau la sbb pe.so doc pn bg la tugasan kene g kinik cek bp selang 2hari..hukhuk pnat ibu.xpela demimu anak.nasib baik ade klinik dkat ngn ofis so snang la.

check up ke3 minggu ke19- checkup kali ni doc fokus nk review aku pnya bp je.hmm result nye masih mengecewakan..still lame.range bp antara 120/70-130/80..doc still xpuas hati aku still kene continue amik bp selang 2 hari..kalo pasni xturun jgk doc akan bg ubat lak.kali ni berat pn naik terover lak.dlm 2minggu naik 2 kilo.pttnya aku kne nasik 1/2kilo je..hmm pe lg mcm2 la nurse ceramah pasal pemakanan.tang berat ni aku tak kisah sgt.normal kot naik berat byk.de kwn tu naik 4kilo.tp aku try la control2 mkn.kalo boleh la hehe.
oh lupe result mgtt dh dpt dh..yeaaayyy aku lulus test tu.cewah mcm lulus exam lak.bacaan sblm 5.2 & selepas 6.4..nurse ckp ok normal jgn lebih 7.8..syukur ya Allah..kalo sangkut mgtt ni lg parah korg kene ulang alik p kinik cek BSP 4kali sari.larat???...tp yg xbestnya nurse ckp t aku kene minum g minggu ke28..huh aku dh agak dh.so still kene jge2.

cian kt hubby kene teman aku tiap kali check up.mmg tak nk susahkn hubby tp terpksa =(
harap anak ibu membesar dgn sempurna dlm perut ibu ni.tak sabar nk jmpa kamu syg.


ayh & ibu syg kamu ank

No comments: